Door je ROI te verbeteren houd je meer over aan het eind van dezelfde periode! Maar hoe verbeter je je ROI?
Maak gebruik van je concurrentie
Uit recentelijk onderzoek is gebleken dat je je ROI drastisch kan verbeteren als je je concurrentie uitbuit. En hiermee bedoelen we helemaal geen smerige trucjes om je concurrentie naar beneden te halen maar puur het feit dat je d.m.v. je concurrente kunt leren en dus boven hen kunt uitstijgen!
Waarom gaat het bij de concurrent beter? Deze vraag is lastig te beantwoorden. Maar mocht je de antwoorden weten, dan heb je de sleutel tot een verbetering van je ROI NU in handen.
De concurrentie geeft jou intelligentie
Zonder smerige acties (lees: acties die eigenlijk niet kunnen) kan je enorm veel te weten komen over je concurrent. Met de enorme opkomst van het internet is het mogelijk om digitale intelligentie te verschaffen over je concurrenten. Denk hierbij aan de sociale media interactie, (digitale) promotie en (digitale) omgang met klanten (lees: customer relationship management)!
Bekijk bijvoorbeeld d.m.v. Google Adwords naar de geschiedenis van de concurrent als het gaat om adverteren. Daarnaast kan je enorm veel leren (lees: fouten voorkomen) door te kijken naar de sociale media campagnes om zo te achterhalen welke campagnes wel werkte en welke niet! Door deze gegevens te achterhalen verbeter je ROI!
Verbeter je ROI; analyseer de concurrent!
De belangrijkste vraag hierbij is om te achterhalen wie je concurrentie is. Vaak denk je dan: diegene die actief zijn binnen mijn niche (markt). Echter is dat het verkeerde antwoord! Iedereen is je concurrentie. Dit klinkt misschien vaag maar in werkelijkheid is het toch echt zo. Nu zijn de bedrijven, die actief zijn binnen dezelfde niche, natuurlijk jou concurrentie! Echter is dit alleen de directe-tak van concurrentie. Iedereen die mogelijkheid ziet om ook binnen de niche te stappen is dan jou indirecte concurrent.
Om je concurrentie een stap voor te zijn is het niet meer voldoende om enkel en alleen te wijzen op jou positieve extraatjes t.o.v. je concurrent. Het gaat tegenwoordig om veel meer dan dat: bekijk welk publiek je concurrent zich niet toe richt en richt je vooral daar op! Verbeter je ROI door te letten op steken die de concurrent laat vallen.
De concurrentie zorgt voor een stabiele basis
Zoals hierboven al vermeld word is het dus belangrijk om te kijken waar de concurrentie zich op focust en vooral waarop niet gefocust wordt. Mocht de klant bijvoorbeeld niet tevreden zijn over de reactietijd die de concurrent hanteert op het beantwoorden van e-mailtjes, dan ligt daar een kans voor jou! Door al deze punten te bundelen kunnen we dus stellen dat de concurrentie eigenlijk jou basis (lees: fundering voor jou onderneming/website) legt d.m.v. het laten liggen van kansen! Jij laat deze kans toch niet liggen? Verbeter je ROI nu door het grondig analyseren van je concurrent!